Total Pageviews

Wednesday, July 9, 2008

Aku Bengang Sampai Tak leh Tidur



AHhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.....
I am really mad yesterday....
Why-why-why...bengang dekat staf aku,

Nak tahu puncanya...haritu aku bawak beli keropok dari Ganu, then aku minta salah seorang staf aku pungut duit dari yang dah tempah. So dia kutiplaa...nak dijadikan cerita, tetiba dia boleh cakap semalam ada orang tak ambik then dia telah bagi duit lebih dekat aku, do dia claim balik duit yang terlebih bagi aku tu, but then keropoknye entah ke mana, ape hal nye mamat ni...suwei laaa....aku terfikir bab tu sampai tak leh tidur malam tadi geram...bengang jugak aku...how to deal with this thing tomorrow....its like hell made me sick.

Then pagi ni aku tanya kawan se PTD aku si Alwani, knape dia tak ambik keropok tu, then dia jawab nak mabik macam mana keropok tu dah tak de...ada orang lain dah ambik....then aku confius dengan mamat staffni...tapi kawan aku cakap dah bagi duit tu cuma segan nak mintak balik...hmmmm...aku nak tanya si Asri (nama staff tu) balik....dia sepatutnya beritahu aku keropoktu mmg orang tak ambik..dan sesiapa yang ambik perlu bayar, bukan mintak duit dengan aku pulak....geram jugak aku....



Esok nak pi kursus Bina Insan pulak....ape benda pun tak kemas....infact aku nak tenmgok wayang malam ni...takkan duit aku nak senang lenang jerr serah kat orang...walau cuma RM5 tapi kalau hari tu aku ada bagi satu free kepada Asri tetiba dia tanpa segan boleh mintak duit dengan aku lak...choy laaa....next time sapa nak kirim beli apa2 dengan aku kena hulur duitlaa tak yahlaa main kirim air liur jerr

tadi aku face to face semula dengan Si Asri, aku tanya balik, kalau tak de orang ambik mana perginya keropok? Aku tanya, aritu aku bagi dia RM35, so dia jawab, "Ye ke...ingatkan saya beri RM40 kepada En. Arif.", hmmmm lega pulak aku rasa bila dia cakap macam tu, dia promise to pay Alwani....okaylaa...tapi pengajarannya, tenang dalam menghadapi situasi menekan, dan berusaha untuk diam adalah cara terbaik dalam menghadapi konflik yang muncul dari salah faham....





No comments:

Sampai Syurga