Total Pageviews

Monday, December 17, 2007

Birthday Aku dekat KL...

Huhuuuu...

sedih gilo... first time sambut besday dekat Luar dari Tempat asal aku...sedihlaa..tak dapat nak sambut dengan famili, even kalau dekat rumah aku dekat Ganu pun aku tak sambut, namun ada famili di sisi dah kira syukur juga...heheheheh (homesicklaa ni)

tapi aku syukur sangat sebab ada kawan2 dan ahli keluarga dekat Ganu dan Sini yang wish aku .,...terharu....antaranya bestfrend aku, Si Suhana....huhuhuuhu....kalau aku dekat Ganu ni boleh aku claim hadiah... mak teh aku bagi present dekat aku, baju kemeja D'urban dimasukkan cantik2 dalam satu kotak yang memang cantik penutupnya berbunga...., cantik jugak, colour baju kemeja tu hijau krim entahlaa aku tak tahu warna apa, yang penting aku suka baju tu...sesuai dengan bentuk badan aku yang memang nak ramping dah ni.......apapun thanks kepada semua yang mengingati aku, rasa sangat diri ini diingati dan dihargai...yang lain2 tu aku assume korang ingatjerlaaaa...nak buat macam mana kan....tak merajukpun saja, heheheheh bosan ni...(aku tak sabar nak balik raya Haji di kampung aku dekat Kuala Terengganu pada 19/12/2007 ni....Ya Allah....tolonglaaa...tak sabarni nak jumpa mak aku dan famili dan dua ekor kucing betina kesayangan aku, Si Whiteney Maria Hata dan Si Lizzy Maria Hata, rindunye......)....
housemate aku yang berdua tu pulak, abg syidin dan si Asrol pun buat kejutan jugak, malam tu, aku penat gila diaorang minta aku lepak rumah ada mensyuarat pasal rumah, aku berdebar jugak, entah apa laa yang nak dimesyuaratkan, that time aku nak pegi rumah mak cik aku, since makde aku baru kuar hospital, yelaa selesai rawatan sinaran dia tulaa.....malam tu aku balik dalam kul 10 lebih laa jugak, sampai je rumah, abg syidin (actually tuan rumah tu abg syidin laa aku dan Asrol penyewa, cumanye Abg Syidin stay sekali) belum balik lagi, so aku lepak kejap dengan Asrol, then, lama tunggu aku masuk tido kejap, tak lelap then aku perasan abg syidin dah balik, dia panggil aku, tetiba diorang surprisekan aku dengan birthday cake dan tiup lilin, then makan laa kami cake tu...aku tak leh telan jugak kek, RM10 ni bukan apa sebab lekat, tekak tak leh terima, since nak jaga hati abg Syidin aku paksa jugak telan walau tak habis...tapi aku gembira, atleast diaorang menghargai aku sebagai salah seorang rakan serumah even tak sampai sebulan aku stay rumah tu dan kenal mereka berduapun tak sampai sebulan....okaylaaa...kena terima kasih dengan Azmi jugak sebab recommendkan aku kepada abg Syidin untuk rumah sewa tu....then aku dapat tahu birthday si Asrol 31/01 dan Abg Syidin pulak aku lupa lak, saja nak balas balik penghargaan diaorang....

hari jadi aku jatuh pada hari Khamis 13/12/2007, dari awal pagi haritu lagi dah dapat wish dari kawan2 dan makcik2 aku....keesokannya, time lunch, kawan baik aku Ismakamarul datang dari Putrajaya, dia nak sambut besday aku dengan aku, yo yo ooo jer mamat tu...dia belanja aku lunch..then kami sama2 solat Jumaat, time ni hujan lebat lepas solat, so sama2 lari, kasut aku basah kuyup dan baju lagilaa, si Isma pun sama...kami lari terus ke kereta Isma, kat situ, kami borak kejap, then Isma bagi hadiah dekat aku, hehehhehe....hadiah buku Kisah2 berkaitan Agama...macam aku biasa cakap dekat Kawan2 aku kalau nak bagi hadiah pada aku jangan bagi benda yang berasaskan kain, aku tak suka, tapi yang paling aku suka adalah buku motivasi atau buku agama.....yolaa..."Orang tua2 ada cakap, kalau orang bagi kain dekat kita, mudah terputus hubungan" aku takut jugak.....

tak naklaa jadi macam tukaannn.....


then lepas lepak dengan Isma dalam kete dia, aku balik ke offis, room mate aku macam biasalaa dekat ofis tu....sebenarnya ada sesuatu yang berlaku kepada aku dekat ofis, aku rasa taks edap hati dari minggu lepas lagi....semalam aku jadi lemah seluruh badan sebab tak sedap hati, entahlaa apa nak jadi dengan aku ni....tak kira benda kecik mahupun besar, baik atau tidak, selalunya aku rasa tak sedap hati sampai nak rak, rasa takut semacam jerr...macam ada benda buruk nak berlaku....sampai time besday akutu aku berdebar sampai lemah badan aku...entahlaa...aku sentiasa berdoa agar Allah lindungi aku dan semua orang yang aku sayang dan baik di hati ku dilindungi dari segala malapetaka dan keburukan.....


petangtu, time balik, junior aku Midi, yang aku baru jumpa lepas hampir 4 tahun terputus hubungan sebab masing2 ikut haluan masing2, Midi ajak aku pergi rumah dia, dia ajak aku swimming dekat Kondo yang dia stay menyewa dengan kawan2 dia....huhuuhhuu...aku okayjelaa nak pegi rasa swimming, lama tak memenyukan diri...so petangtu, lepas kul 5.30 kami berjumpa dekat depan CIMB cawangan kompleks kerajaan Jalan Duta, then bertolak dengan kereta aku ke Batu Caves Gombak, ke tempat di mana si Midi tinggal...fuuuhhh susah jugak nak cari jalan tempat tinggal dia...kondo tu terletal jauh di dalam taman, dimana majoriti penduduknya kalau tak silap aku India jeerr...ngeri jugak aku, time2 kes2 HINDRAF ni....tapi aku buat poyo jelaa... sampai Kondo tu, Midi bawa aku ke parking pelawat, then kami naik ke tingkat 15, tinggi jugak rumah sewa mamat midi ni...masuk rumah tu, aku dapati ada sangkar HAmster, rupa2nya kawan serumah Midi bela Hamster, ramai jugak hamster tu, dalam 7 hingga 8 ekor macam tu...dari dua jadi 8 ekor, memang kaki beranak...then lepas solat Asar, kami berdua turun ke bawah untuk swimming dekat kolam renang kondo...kat situ, tetiba aku nampak ada abg Indian yang ala2 chub jugak dok main2 air dengan badan especially bahu penuh dengan tatu, terus hilang mood aku nak mandi...rasa macam eeeeeiiiiii geli la beb...
tapi sebab nak jaga hati Midi kami terjun jugak lepas salin pakaian, aku turun, Midi pun sama, namun dia terus naik sebab air sejuk sangat dan badan rasa nak demam....aku terus nyelam, yolaa nyelam je aku pandai, berenang aku choy, hancur...dahlaa air kolam tu hapus badan, dalam jugak bila sampai ke satu bahagian tu....then setelah borak2 beberapa ketika, akau rasa badan aku start gatal2 bila dah berada dalam kolam tu,....aku terus naik....cakap kat MIdi, air kolam ni tak bersihlaa...gasaklaa aku memang tak berkenan, bila nak naik ke rumah semula...aku jeling sekali lagi kepada abg Indian tadi...eeeiiii tak gatalke berendam lama2....maybe kalau dah dasar kulit tahan lasakni memang macam nilaa kot....tak pela...rezeki masing2, aku ni kulit sensitif, thats why....

bila naik, aku rehatkan diri kejap, sambil bukak Internet si Midi, time ni aku inform Midi ada orang guna pic dia untuk jadi member laman web gay, aku terjumpa time cari info tentang dia, time lost contact dulu, aku jumpa pic namun dekat satulaman web gay tu....huhhhhu...gelisah si Midi bila dapat tahu, terus minta aku cari balik pic tu...aku cakap tak sempat nak cari, haritu terserempak jerr...so then aku bagi address web tu, dan minta dia cari sendiri....aku penat gila, ngantuk sangat lepas mandi kolam tu...,mata toksah cakaplaa ngantuk punya pasal, then aku pegi ngadap TV kat ruang tamu sambil baca majalah, tetiba Midi keluarkan seekor HGamster yang comel dari sangkar tadi dan bagi aku main2 kejap, best jugak...comel woi....best gile...lepas solat Maghrib kami keluar Makan malam, dekat suatu restoran, rerupanya waiter dia orang kelantan, aku kecek jugaklaa sikit, aku makan nasi goreng ikan masin dan air , then Midi makan nasi goreng USA dan air, side menu keropok keping cicah pencicah, yang penting Midi belanja aku malam tu, almaklumlaa aku tak bergaji lagi..namun aku niat nak belanja dia suatu hari nanti...segan jugak babe.....

Midi ajak aku tido rumah dia, namun aku cakap tak boleh laaa sebb aku dah janji dengan mak cik aku nak tido rumah makcik aku malam tu...so kami before hantar Midi balik rumah dia, aku bawa dia jalan2 rumah sewa aku, aku nak ambik Laptop adik aku, nak pulangkan, sampai rumah, kebetulan ada si Asrol, housemate aku, so Midi lepak kejap then aku ambik laptop... time hantar Midi balik ke Kondo dia dekat Batu Caves tu okayla...time balik aku sesat....pergi ke perumahan india, ngeri jugak aku, ramai yang tengok macam pelik jerrr....then aku buat selamba drive jugak sampai dan bila tak jumpa jalan besar ke Selayang, aku start tanya seorang uncle tu (indian jugak), yang lawaknya dia siap explain bukan main, semuanye berbelit, aku ikutlaa sesedap rasa, "jalan terus then belok kiri, terus lagi then kiri", itu katanya, then aku ikutleee...tapi rasa macam lain jerr sebab kenape makin ke dalam pulak rasanya bukan jalan nak ke KL atau Selayang,hmmmm betul ke uncle india ni, ke berbelit jugak ni....heran aku....tapi aku try reverse balik penerangan, yang kiri aku kanankan, yang kanan aku kirikan, tu diaaa baru betul....lawak jugak, tapi yang nak tergelaknya (walau akutak gelakpun sebab tengah panik bila dah sesat macam tu) dia terang suruh belok kiri sedangkan yang betulnya kanan, itulaa yang memelikkan aku...memang dah style india, bahasa pun dan berbelit, ini kan pula penerangan, Indian people memang baik, tapi bab berbelit ni aku no komenlaa....wakakakaka

No comments:

Sampai Syurga