Total Pageviews

Friday, December 14, 2007

Start Kerja Minggu Ke Dua....

Keh, keh, keh....

Saja nak gelak jerr..yelaa...dah minggu ke dua dok keje dekat KL ni....banyak jugak cabarannye...awal minggu2 tu aku sesat memang nak rak....by the way, kawan aku Mimah datang bercuti ke KL, dalam hari Rabu gitu, dia tetiba call aku, dia cakap dia cuti panjang, sebab nak release tension, so as aku inform dia dulu, kalau datang KL callaa aku, boleh kuar jalan2 tengok wayangke...sebab mimah ni antara best fren aku yang berani mati jugak...mimah asal GAnu, juga PTD jugak, tapi dia stay bawah JPM (Jabatan Perdana Menteri) keje dekat pejabat persekutuan Negeri Terengganu dekat Wisma Darul Imantu....alaa tak kenal ke? ala yang tinggi sikit tu.....kalau tak kenal jugak buat2 jerr kenal....


Time Mimah tetiba call aku tu aku tengah kat offis, ala2 rajin laaa sikit nak buat kerja ni....petang tu dia ajak jumpa, hari tu kalau tak silap aku hari Rabu...so then kami jumpa laaa tapi aku drive denagn confidennye ke KL (time ni first time aku drive masuk bandar KL) takut siut sesat, jalan pulak nasib baik tak busy sangat, takut jugak aku kalau jem, sebab seingat aku, banyak jugak kete yang kemek akibat berselisih dengan kete lain dekat KL, ni mintak jauhlaa kete aku jadi macam tu.....

Mimah minta aku tunggu dia dekat depan HKL (Hospital Besar Kuala Lumpur), so aku tunggu laaa dia kat depan HKL tu lepas lama drive, jalan ala2 sikit jem laa....aku tunggu seberang jalan di HKL, betul2 depan Hotel Grand Season....hangin jugak time tu, ada pak cik Keling pemandu bas pelancong dekat2 jerrr nak parking bas dia dekat kete aku, aku takut kena langgar atau terkena kete aku jerr...duit tu maknanya, nak diketuk balik kalau penyet.....aku tunggu jugak kejap, hujan jugak sikit malam tu, dalam area pukul 8 lebihlaa..macam tu...ehem2.......solat maghrib aku termiss, yelaa nak cepat punya pasal...harap Allah ampunkan aku....tunggu punya tunggu....hehehehheeh.....


MImah sampai dalam lebih kurang hampir setengah jam kemudian, berasap jugak aku tunggu....dia bawak adik dia dan seorang anak sedara dia...semua perempuan, then sister dia masuk kete aku, dan guide aku ikut kete mimah ke kondo diaorang dekat Sentul, aku follow jer..samapi sana , they olz ajak aku naik, masuk rumah, tapi aku segan laa..lagipun aku ni lelaki, then dalam kondo u semua pompuan, nak mati kerrr.....entah apa2 nanti...kalau berlaku sesuatu...then aku cakap dekat mimah, kita pi makan malam, makan malam dekat suatu tempat yang mimah dakwa kuew Tiow goreng dia sedap, aku pergi jerlaa...kedai mamak rupanya, ramai jugaklaa orang, sebelah kedai tu ada Carrefour, entah kat mana laa kedai mamak tu..aku lupa...area manalaa tempat tu..next time bila mimah datang sini lagi, dan kami sempat jumpa lepak2, aku akan minta dia bawak tempat tulagi...itupun kalau aku ingatlaaaa....


then ather that kami dah tak keruan nak pegi mana, aku ajak mimah tengok wayang, memang lewat jugak dah rasanya, but since dia pun sekali sekala datang KL, so dia ikutjerr...tapi before that kena hantar anak sedara dia balik kondo dulu...so kami pun bertolak balik...bila dah hantar sana, Mimah nak ajak jugak adik perempuan dia yang seorang lagitu, but adik perempuan dia nak bawak kawan lelaki dia join juga, yang aku expect pasti BF adik dia tu...aahhh lantaklah janji aku boleh tengok wayang malam tu....then kami menontonlaa..tiket kul 12.30 malam, gilokan...? tengok cite ape, Enchanted....best jugak walau sedikit kebudak-budakan namun it is such a nice story....


then cite habis dalam kul 1.30 pagi...aku, mimah, 2 orang adik perempuan dia dan BF adik perempuan dia, kami beransur pulang, first kami hantar budak lelaki tu balik, rumah budak tu pun area kondo mimah jugak, then aku hantar mimah, kemudian, aku balik, hehheheh..time ni laa pengalaman ngeri aku sesat dekat KL bermula....


ist road aku tersilap masuk ke jalan Gombak, then aku pusing, aku terus tersilap masuk ke Damansara, walhal jalan tu setiap hari aku lalu di waktu siangnya nak pegi kerja katanya....namun sampai ke tol PLUS, aku minta tolong makcik tol, beritahu jalan, apa lagi aku buat U turn dengan konfidentnye....terus jumpa jalan balik...serik aku, sampai rumah jam lebih kurang kul 3.00 pagi...meroyan aku kejap sebab dok fikir esok nak kerja kan....memang serik, merasalaa tak solat maghrib...nyesal beb....


aku balik terus solat, then kalau aku tidur...


huhuhuhuhuhu

1 comment:

suleyna said...

hehehe...mcm awak rindu kat ganu lagi ni ariff...hehehe....nasi dah jadi bubur? hmmm....point to ponder..

Sampai Syurga