Total Pageviews

Wednesday, December 12, 2007

Yang Pertama


Assalamualaikum....

Lama tak menulis....sekarang blur pulak rasa aku bila sesekali memulakan coretan yang entah berapa lama aku tinggalkan...

Sekarang ni aku dah memulakan hidup baru sebagai perantau...by today pun sudah genap sebulan dan 4 hari aku resign dari Bank Islam, tak terfikir jugak sebenarnya untuk resign, but satu aku nak beritahu, before this aku pernah bermimpi dalam2 tahun lepas gitu, aku mimpi aku resign dari bank dan memulakan kerja di suatu tempat yang mana semua orang berbangsa lain dari aku.....

Suatu kejutan bila last2 mimpi aku jadi kenyataan, yo yo ooo jerr....aku kini dah lebih sebulan start keje as PTD, Pegawai Tadbir dan Diplomatik...lepas habis kursus induksi dekat INTAN Wilayah Utara selama 10 hari aku tetiba pulak dapat posting dekat KL, MITI, tempat Kak Dah, Dato' Seri Rafidah Aziz....fuuuhhh mula2 berdebar jugak tapi lama2 aku suka kerja di tempat mak cik lazer ni....


Nak kata rindu dekat tempat kerja lama tu, rindu jugak, tapi paling menyayat hati adalah rindu dengan kawan2 lama kata sana...Suhana, Nazihah, Nazrie, Suriani...Kak Ta, dan ramai lagi member selazer kat sana....masuk tempat keje baru ni satu pengalaman baru buat aku yang memang baru acu2 nak insaf ni....kat sini semua orang komited kerja, buat kerja jer..maklumlaa stay dekat bahagian operations lagilaaa berasap, task dekat sini lebih kurang macam dekat cawangan bank2 mana2, habis kerja petang terus boleh balik...best jugaklaa..tak perlu fikir benda pelik2, nak mengamuk dekat bos pun tak sempat sebab kepala dah stay dekat rumah dah...


aku punya perangai ni ala2 poyo sikit, kadang2 acu2 nak balik rumah jerr aku terus meroyan ke KLCC, saya nak lepaskan gian tengok wayang, maklumlaa tempat asal aku Ganu nung, tak de wayang, nonton laa aku sorang diri dengan konfiden nye...lantaklaaa....

Time mula2 kerja dalam 2 minggu memang hancur sikit hidup aku....heheheh..ni nak start story telling ni...aku bab bercerita memang tak leh nak stop....

aku datang KL dari Ganu, dengan confidentnye driving, ingatkan aku datang sendirian, nasib baik ada sunior Uitm aku temankan....sokami berdua bertolak ke KL dalam kul 9.00 lebih macam tu pada hari Sabtu 24/11/2007, ingat nak bertolak kul 11.00 pagi ke hape, tapi mak aku dok pot pet2 suruh bertolak awal since aku tak check lagi kete aku, entah elok entah tidak, aku memang risau jugak,since ini adalah perjalannan driving aku kke dua terjauh dalam hidup aku yang esok hari nak sambut besday ni....(jangan lupa besday aku setiap 13hb December), before this aku pernah drive ke JB.....time tu dengan kakak angkat aku Kak Yati...biasalaa pergibuat skandal kat sana...

back to the story, aku driveleee ke kedai tayar nak check kete aku, kena dalam RM50 jugak, kena tambah air bateri dan tambah minyak injin, huhuhuhu......aku paling risau adalah tayar kete aku tu...yang memang botak dah ke empat2nye, nak tukar tak cukup duit..maklumlaa...keje bank islam keje sia2 tanpa bonus ...so gasaklaa aku...nak puji tempat keje lama pun malas sebab hak aku pun macam dirampas dan dinafikan....apa pun aku malas nak kutuk2 ni takut ada yang hangin tak pasal2 nanti ahaks....

Lepas checking kete tu, kami (aku dan senior aku) kami bertolak ke KL, lalu jalan pantai, masuk dungun, kami dok borak jerr sepanjang jalan...aku belok masuk ikut jalan Sek. Sultan Ismail Dungun, sebab nak masuk bandar Dungun, nak tunjukkan kepada senior aku perkembangan dungun lepas kami graduate...then aku pusing ke Uitm, saja nak mengfeelinkan diri....tempat banyak kenangan manis,...sampai ke sura ujung, dekat hujung Uitm, kami beli goreng pisang, tapai, dan keropok, banyak tuh.....bro senior aku makan keropok jerr..aku melantak dengan goreng pisang, risau jugak takut rosak diet aku...heheh..tapi tak habis jugak kami membaham benda alah tu..then senior aku citer lerrr tentang pengalaman cinta pertama dia di Uitm....heheheheh....that is other story....kalau aku cite kang, marah pulak Bill Gates sebab habis kan memory internet ni.....
then senior aku bawak keluar camera dia, dia nak ambik pic katanya nak buat kenangan....tapi langsung bila nak start tekan flash jerr bateri pulak tak de....poyo sangat...last2 kami makan goreng pisang, tapai dan keropok tadi...lama jugak lepak story2 kat situ..ala2 feelin2 tepi pantai sura ujung, area bukit manyat tu....











No comments:

Sampai Syurga