Total Pageviews

Thursday, December 13, 2007

Office baru....Perrrrghhhh


First day masuk office baru....

Debaran siot...semua orang ala2 pandang, PTD2 yang ada ala2 kekwat jerr...

aku ditempatkan di bahagian barangan dua guna...bab2 AP ni aku lah yang jaga nye....tugas verifyjer,....first week tak start keje lagi, since aku menumpang bilik PTD yang ambik cuti bersalin jauh dari bilik bos aku...so tak laa start lagi keje aku...bosan tu tak yah cakaplaa...aku banyak baca buku (bagusnye) dan tido (ini yang tak syok)....


1st day aku blur jugak masuk ofis, my CC (chief Clark) banyak membantu...huhhhu....isi borang lagi tuh...untuk gaji dan banyak lagi..aku decide nak guna akaun BSN jerr untuk gaji....saja...then pagi tu aku turun ke BSN, BSN dekat Kompleks kerajaan jalan duta ni just bawah bangunan tempat aku keje ni jerr....masuk jerr aku nak update buku...then buat kad, i thought aku memang tak de kad, tapi Miss yang jaga counter tu cakap, kad aku dekat BSN Kuala Terengganu (tempat asal aku), last2 dia cakap suruh balik ambik...namun aku ada pilihan, kena buat lain dengan bayaran RM10. so nak tak nak aku terpaksa buat jugaklaaa....dapat kad baru BSN warna merun, cantik jugak.....


Then lepas update segala info dekat BSN, ops ada duit katanya dalam RM50.00, kebetulan aku tengah pokai ni..so masa untuk menggunakanlaa..then aku pergi CIMB, (thank god, semuanya dalam kompleks kerajaan), nak try check akun aku....didapati, akaun aku telah inactive dan diblock...tapi yang aku terkejud duit aku ada dalam RM490 lagi dalam akaun tu...manakala dalam akaun satu lagi ada RM100, namun yang worst nye duit aku yang RM100 tu dah ditransfer ke Amanah raya, hanya tinggal duit RM490 dari akaun pertama tadi jerr...azab tul laa...kalau aku lambat activate pasti duit RM490 tu kena transfer ke amanah raya jugak..hmmmm...penatlaa kalau macam ni....banyak pulak process yang perlu dilalui...aku pulak dahlaa tak bawak buku akaun...so nak tak nak aku call mak aku minta carikan buku akaun aku tu....nasib baik jumpa...then kebetulan mak aku nak datang KL ni...so kirimlaa sekali...bila dapat buku tu aku trylaa pergi CIMB balik nak check, rerupanya buku tu buku akaun untuk duit RM100 yang dah kena transfer tum akaun tu akaun CIMB branch dungun...hmmmmm aku tak leh claim kecuali pergi ke branch dungun, ayyo...susahlaa kalau macam ni,....so pihak CIMB cakap kalau aku nak jugak duit RM490tu aku kena dapatkan buku akaun untuk duit tu...kalau hilang, kena balik ke cawangan asal dan buat semula....geram gile aku...aku baruje daftar internet banking dekat situ..last2 kena aktivate akaun pulak...benci laaaa




Mak aku datang KL nak lawat makcik aku yang kanser Payu dara tu, okaylaa atleast lepas rindu dekat mak aku tu...huhuhu...sedih sangat....aku ni dah laa first time berpisah dengan mak aku....kadang nyesal jugak bila berpisah ni...tapi nak buat macam mana, nasi dah jadi bubur, tapi aku yakin, keputusan yang aku buat ni adalah yang terbaik untuk aku, kalau tidak mustahil Allah perkenankan doa aku....aku hanya tawakkal jerr......


Mak aku datang dengan adik ipar aku tu...ada kes jugak time mak aku datang ni..karenah adik ipar aku tulaa..but aku tak leh cite kat sini, tak elok pulak rasanya...so kita sambung citerla....


No comments:

Sampai Syurga