Total Pageviews

Wednesday, December 12, 2007

Tengah Drive dan Settle Bab Rumah Sewa

Sambung lagi citer....lama borak kat situ dan senior aku siap nangis lagi citer bab cinta dia, almaklumlaa cinte pertama....aku pun ala2 sentap jerrr dengor...sedih laaa jugerrr....
Aku terus drive, at first ngantuk gile.....sampai balok, aku lalu bypast naik ke highway yang belum siap, sampai dekat kuantan sikit, aku jalan terus sampai ke highway pantai timur...sampai simpang empat nak ke Segamat-KL-UMP, aku stop kejap sebab senior aku nak mandi dan lunch, aku tibai rojak jerlaa....tapi senior aku makan sup ayam..mahal siut...lepas habis lunch kami teruskan perjalanan,time ni aku isi minyak dalam RM50 before start journey tadi....time masuk tol aku senyum dekat Miss Tol tu...manis jugak orgnye...heheheh saje nak menggatal.....then terus continue drive sampai perhentian Chenor rasanya, ada road block, banyak jugak kete kena tahan, tapi bila time aku lalui jalan road block, nak lepasi sekatan, aku lambaikan tangan pada polis yang dok menjaga tu...huhuhhuhu....sajo jo....ahaks..tetiba polis tu senyum ala2 manja kat aku..ayyo...takut mak nyah.....hehehheeheh...mintak ampun....
then bila sampai tol highway pantai timur aku bayar dulu dalam RM19.90, then bila sampai karak aku bayar pulak RM5.00 macam tulah jumlahnya...mahal jugak laa tol tu dalam RM25 hinggit, gilo....bila sampai ke perkampungan cine....dekat area genting sepah tu...aku berhenti isi minyak BP, letak dalam RM30, sebab aku punya lampu tangki dan menyala, sebab before masuk KL kena daki bukit, yang memang menjadi kephobiaan aku.....

Adik aku si Akmal, dok call tanya ada kat ne..mak de aku pulak dok massage minta aku singgah rumah Mak teh aku dekat Selayang before teruskan perjalanan ke Dengkil, ops lupa nak beritahu, aku lepak rumah senior aku malam tu....thats why....aku ingat nak pegi keesokan jerrr tapi tetiba makteh dan mak de aku dok pujuk minta aku singgah, then aku pun singgahlaaa..ke situ....habis makan malam baru bertolak, mak teh aku memang stay KL sebab husband dia kerja situ (putrajaya), manakala mak de aku, stay sementara rumah mak teh aku /kakak dia tu, untuk rawatan penyakit kanser Payu dara dia....huhhhuhuh...entahlaa risau jugak aku....lepas kul 9.30 macam tu, i mean lepoas solat jamak Maghrib Isyak dekat rumah senior aku, kami sambung perjalanan ke Dengkil...aku drive u olz sepanjang jalan...penat gile...nak tercabut belakang aku sakit dan penat.....
Aku akan daftar masuk kerja 26/11/2007, means ada satu hari lagi untuk aku prepare....yang aku pening tu ialah tentang tempat tinggal...senior aku ajak nyewa rumah dia since dia stay sorang2jerr...bayar berapa pun dia tak kisah...tapi aku terfikir juga, tempat kerja aku dekat Kompleks kerajaan Jalan Duta...jauh tu beb, sejam perjalanan, berasap aku pagi2 nak drive awal2 Subuh...so aku plan nak cari rumah atau bilik sewa dekat sikit dengan tempat keje...posting aku dekat MITI, Ministri of International Trade dan industri, macam aku cakap sebelum ni..dekat tempat posting dimana bosnya makhluk paling lazer di alam maya ini....
2 malam aku stay menumpang rumah senior aku, kesokannya lepas puas rehat, kami pergi ke Alamanda, shopping barang dapur, senior aku nak masak spagetti..terfikir jugak aku..macammana dia nak masak agaknya...dia beli umang2, dan udang.....then masak untuk makan malam....okay jugak..masakan dia....aku makan sikit, sebab takut gemuk, maklumlaaa menatang spegettu ni cheese based so mahunya taknaik berat badan....aku taksanggup menanggung risiko....
Malam tu aku tido awal....tapi kami sempat berbincang nak cari rumah sewa esok....tetiba pagi aku teringat nak call kawan baik aku si Azmi (memang nama sebenar)...tetiba dia rekomenkan aku kepada kawan dia...so aku dapat rumah sewa RM120 sebulan dekat taman aman putra, dekat Jinjang Utara, lebih kurang taksampai 15 minit dari tempat kerja aku...so aku decide nak pindah situ...kalau aku stay dengan senior aku dekat Dengkil, jauh beb, minyak memang melambung laa, dengan tol dalam RM15 sehari pergi balik, bangkrap aku....
Kalau stay dekat rumah baru tu...aku perlu bayar RM120 sebulan, deposit sebulan, rumah tu rumah ala2 flat laa 3 bilik...bawah flat tu lengkap dengan kedai gunting, Ciber Cafe, kedai runcit, kedai makan..malah parking pun secure dengan ada guard lagi..persatuan rukun tetangga flat pun aktif buat pengawasan waktu malam, suraupun dekatlaaa jugak...hanya selang blok jerr...so apa lagi....jarak dekat dengan tempat keje...tak perlu kena tol berpuluh hinggit..malah nak kerumah makteh aku dekat selayang pun dekat, nak shopping pun dekat...ada Tesko, Carrefour malah Jaya Jusco dekat sangat dengan rumah ala2 flat tu..hosuemate pun okay, jenis pembersih....hiasan dalaman rumah cantik laa jugak, bebudak tu buat hiasan kontemporari, banyak guna colour krim dan lembut, okaylaa...bilik aku pun ala2 luas jugak, nanti aku ambik pic dalam rumah aku masukkan kat sini ek.....

No comments:

Sampai Syurga